
Și am reușit încă o data! Cu peste 150 de participanți, momente artistice de calitate și atmosferă unilateral apreciată, clubul Rotaract Baia Mare T.E.A.M. a mai adăugat o cărămidă la realizarea proiectului său de suflet, ”Donează sânge, salvează vieți”. Evenimentul din acest an a depășit atât așteptările organizatorilor cât și ale invitaților fiind un exemplu de proiect ce reunește un scop nobil, o muncă asiduă, detalii semnificative, atenție pentru invitați, momente de calitate și muncă de echipă în folosul comunității. Dacă opiniile sunt subiective, despre cifre nu se poate afirma același lucru. Astfel, pe de o parte, garanția calității evenimentului este dată de numărul mare de participanți, însă totodată e importantă și suma de bani strânsă în urma balului pentru susținerea scopului declarat. Și aici clubul Rotaract Team anunță o cifră de 15.000 de lei veniți din invitații, licitație, tombolă și alte donații. Trăgând linie, repetăm procedeul de analiză aplicat după fiecare proiect și ne punem întrebarea : ”Am reușit să obținem ceea ce ne-am propus din această activitate?”
În primul rând, ne-am dorit să aducem Balul Inimilor în sufletele mai multor băimăreni. În acest sens, ne bucurăm să fi fost gazda a 160 de invitați dintre care reprezentanți ai Centrului de Transfuzie Sanguină Maramureș -beneficiarii principali ai proiectului, care ne-au susținut și de această dată- doamna doctor Pintea, director al Spitalului Județean, Cristina Truică, director al secției de Hematologie din cadrul Spitalului Județean. Totodată, am avut alături de noi colegi din cluburile Rotaract, Interact și Rotary, reprezentanți ai autorităților locale, reprezentanți ai altor organizații de tineret din Baia Mare. Întrebată care a fost punctul forte al evenimentului, Evelyne Cușner, coordonator al proiectului, a răspuns simplu; ”echipa” adăugând: ”am cooperat foarte bine pe tot parcursul evenimentului ceea ce a dat o atmosferă vibrantă balului încă de la început. Totodată, la grupul organizatoric se adaugă și locația, ”Casa Crișan” împreună cu personalul și managerii”. Punem deci numărul mare de principanți pe primul loc în lista realizărilor pentru că, în definitiv, aici se face diferența dintre un eveniment bun și un eveniment care invită la ediții viitoare.
În al doilea rând, ne doream să avem resursele necesare continuării proiectului ”Donează sânge, salvează vieți”. După cum am amintit mai sus, suma strânsă în cadrul balului este una semnificativă care, credem noi, o să constituie o bază pentru ceea ce ne-am propus în continuare. Către ce vor merge acești bani ? Nevoia de sânge în spitale este un subiect fierbinte și așadar necesar de a fi tratat. Schimbarea nu o sa vină nici azi, nici mâine, nici peste un an ci va fi rezultatul unei munci prelungi așadar investiția trebuie să vizeze o rezolvare graduală. În drumul spre scopul declarat, ne-am propus să atingem mai mulți pași. Pe de o parte, vom continua promovarea donatului de sânge, în mediul online -unde se fac pași spre construirea unui site al campaniei- cât și mass-media sau prin distribuirea de materiale informative. În ceea ce privește aportul fizic, se vor continua lucrările de renovare pentru îmbunătățirea condițiilor de la Centrul de Transfuzii Sanguine Maramureș.
În al treilea rând, ne-am propus să venim în fața participanților cu un program de bună calitate. Astfel, momentele artistice din cadrul Balului Inimilor din acest an au fost susținute –conform desfășurătorului evenimentului- de către, Ansamblul Folcloric Transilvania, Mădălina Costin însoțită de două perechi de dansatori de la școala de dans ”Recreart” și de câțiva dintre elevii ei de la Școala Populară de Artă din Baia Mare, Gașca de Acasă –cu un recital în două reprize- și nu în ultimul rând Simina Pop împreună cu două perechi de dansatori de la școala de dans Colibri Dance. De asemenea, alte două momente cu tradiție în cadrul balului au fost tombola și licitația. În cadrul licitației, pentru o minge de rugby semnată de mebri CSM Știința în valoare pentru care s-au ajuns la valori de peste 1500 de lei. ”Licitația a fost unul dintre punctele forte ale balului și asta deoarece a adus în fața publicului obiecte de valoare și astfel, sume consistente de bani care se îndreaptă către cauza promovată” spune Tudor Rus, membru Rotaract Baia Mare TEAM. În ceea ce privește tombola, premiul cel mare a fost o excursie pentru două persoane în capitala Cehă. Prietenul nostru Dan Carpov, s-a ocupat ca toate acestea să succeadă înr-un mod fluent și antrenant astfel încât toți invitații să se simtă bine de la începutul până la finalul serii.
Pentru fiecare eveniment există anumite momente care fac diferența. Aceasă regulă a funcționat și pentru Balul Inimilor. După cum declară Bogdan Ionuț Gâta, membru Rotaract Baia Mare T.E.A.M. ”Tot balul a fost un punct forte, totul a fost foarte antrenant. Punctul forte a început odată ce s-au deschis ușile și s-a terminat cand au ieșit ultimii participanți”. Amatorii de dulciuri au văzut candy bar-ul ca un punct forte în timp ce pentru alții, momentele artistice și calitatea serviciilor au contat mai mult. Înainte să tragem linie, trebuie sa aducem mulțumiri speciale unor persoane care au dat din timpul lor pentru ca Balul Inimilor ediția 2016 să fie un succes, și aici amintim: Casa Crișan, Luminița Coman- L.C.Line, Dan Carpov, Partenerii Media, membri cluburilor Rotaract Baia Mare, Rotaract Cluj Napoca Visio și Rotaract Satu Mare și nu în ultimul rând invitaților. Acestea fiind spuse, suntem încrezători în continuitatea acestui proiect și în impactul real pe care îl va avea în campania ”Donează sânge, salvează vieți”.